Τεχνικά Θέματα

Οι “απειλές” για τον πετρελαιοκινητήρα

Η ποιότητα του καυσίμου επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του κινητήρα, αφού ειδικά στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης) η χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας, πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μείγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι δεδομένο ότι θα “πλήξει” κάποια στιγμή, διάφορα εξαρτήματα.

Το σημαντικότερο πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως στα μπεκ και την αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα), καθώς εξαιτίας της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου, αρχίζουν να καταστρέφονται σταδιακά. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, μιλάμε για μια σημαντική ζημία και για την τσέπη σας, καθώς το κόστος είναι σημαντικό για την αντικατάσταση αντλίας και μπεκ.

Στόχος μας στην Eco Diesel εισαγωγική είναι να καλύψουμε την ανάγκη για οικονομικές και αξιόπιστες λύσεις στα ανταλλακτικά συστημάτων ψεκασμού πετρελαιοκίνητων οχημάτων κάθε είδους, να έχουμε άμεση απόκριση στις απαιτήσεις επαγγελματία και ιδιώτη, προσφέροντας ταυτόχρονα προϊόντα υψηλής ποιότητας.

Επιπλέον, μεγάλη επιβάρυνση παρατηρείται συχνά και στο φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) το οποίο και φράζει πολύ πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις, κάτι που με τη σειρά του επιφέρει μόνιμη ζημιά και αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.

Τα κατάλοιπα, όμως, επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR), ενώ από τη στιγμή που κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα – τουρμπίνας, με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.

 

 

Πολύπλοκος και σημαντικός ο έλεγχος των μπεκ

 

Η διάγνωση και ο έλεγχος ρύπανσης των μπεκ δεν είναι εύκολο να γίνουν επάνω στο όχημα και απαιτείται η αφαίρεση και η τοποθέτησή τους σε ειδική συσκευή διάγνωσης που αναπαράγει όλες τις συνθήκες λειτουργίας του αυτοκινήτου για να ελεγχθεί η ωμική αντίσταση των μπεκ, η παροχή τους, η βεντάλια ψεκασμού τους, ενώ ελέγχονται και για πιθανές διαρροές.

 

 

Προσοχή στα φίλτρα

 

Ο κινητήρας ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος θεωρείται γενικά πιο ευαίσθητος στις απειλές από μικροοργανισμούς, όπως τα βακτήρια και οι μύκητες, στις περιπτώσεις συγκέντρωσης νερού ή υδρατμών στο κάτω μέρος του ντεπόζιτου, αλλά και σε μια σειρά από άλλες περιπτώσεις. Το σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να γίνεται καλός έλεγχος στα φίλτρα κάθε πετρελαιοκίνητου οχήματος, αφού εάν βουλώσουν μπορεί να οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα.

 

  • Φίλτρο αέρα

Αν δεν αλλάξετε το φίλτρο αέρα όταν “έρθει η ώρα του” και κατά τη φάση της περιοδικής συντήρησης, το μόνο σίγουρο είναι ότι αργά ή γρήγορα θα προκληθεί ζημιά στον κινητήρα και ειδικά στην τουρμπίνα σας . Κι αυτό γιατί αν οποιαδήποτε είδους βρωμιά περάσει από το φίλτρο αέρος λόγω κακής εγκατάστασης ή παλαιότητας, τότε θα υπάρξει βλάβη στον κινητήρα μέσα σε λίγα μόνο λεπτά καθώς επίσης και στην τουρμπίνα. Με απλά λόγια, η συχνή αλλαγή του φίλτρου αέρα (στα διαστήματα που προτείνει ο κατασκευαστής) θα συμβάλλει δραστικά στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σας, την οικονομία στη λειτουργία και στην μακροζωία του.

  • Φίλτρο Λαδιού

Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του κινητήρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο φιλτράρει κάθε τι που μπορεί να “μολύνει” το λάδι. Στο σύστημα λίπανσης δεν πρέπει να περάσει κανενός είδους βρωμιά για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του κινητήρα και της τουρμπίνας. Προβλήματα, επίσης, μπορεί να προκαλέσει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λιπαντικό. Για αυτό το λόγο, πρέπει να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή φίλτρου λαδιού, όταν χρειάζεται.

  • Φίλτρο καυσίμου

Ένα βουλωμένο φίλτρο καυσίμου ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην αντλία και τα μπεκ ενός συστήματος τροφοδοσίας. Αυτό συμβαίνει επειδή πρέπει να δημιουργηθούν υψηλές θερμοκρασίες στην αντλία και για αυτό απαιτείται ομαλή ροή καυσίμου. Όταν το φίλτρο είναι ταλαιπωρημένο, το σύστημα ψεκασμού ενδέχεται να επιβαρυνθεί σημαντικά, αυξάνωντας κατά πολύ την κατανάλωση αλλά και τον κίνδυνο να προκληθεί μεγάλη ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας.

 

 

Μπεκ

 

Ο μέσος όρος κύκλου ζωής των μπεκ είναι 100.000 - 150.000 χλμ. και πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διάρκεια ζωής είναι η ποιότητα καυσίμου, με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει βλάβη στα περιφερειακά συστήματα/εξαρτήματα και ο κινητήρας είναι σε καλή κατάσταση. Πέραν αυτών των χιλιομέτρων τα μπεκ δεν είναι λειτουργικά στο 100% με αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, τη μειωμένη απόδοση του κινητήρα και πιθανό κροτάλισμα, δυσκολία κατά την εκκίνηση και μη ομοιόμορφο ψεκασμό στους κυλίνδρους με κίνδυνο ακόμα και να τρυπήσει πιστόνι.

Όταν ένα μπεκ διαπιστωθεί ότι έχει πρόβλημα και τα χιλιόμετρα είναι άνω των 80.000 το σωστό είναι να αντικατασταθούν και τα 4 μπεκ με καινούρια ή ανακατασκευής, για να μην υπάρχει ανομοιομορφία στον ψεκασμό. Το σίγουρο είναι ότι αν αντικατασταθούν 1 ή 2 μπεκ σε αυτά τα χιλιόμετρα πολύ σύντομα θα κληθείτε να αντικαταστήσετε και τα υπόλοιπα σπαταλώντας επιπλέον χρόνο και τεχνικό κόστος.

 

 

 

Οδηγίες Τοποθέτησης Μπεκ

 

Έχουμε  βεβαιωθεί  κατ' αρχήν  ότι τα μπεκ που  πρόκειται να  τοποθετηθούν είναι  ίδιος ή κάποιος ισοδύναμος κωδικός με αυτά που πρέπει να φέρει το όχημα.

Πριν τοποθετήσουμε τα μπεκ ακολουθούμε τα εξής βήματα:

Κατεβάζουμε ρεζερβουάρ.

Πετάμε το παλιό καύσιμο.

Πλύση της δεξαμενής με ειδικό χημικό καθαριστικό πλύσης (διατίθεται για αυτό το σκοπό καθαριστικό ειδικής σύνθεσης από την εταιρεία μας το οποίο χρησιμοποιείται αραιωμένο τα 0,5 L με 3 L βενζίνη).

Απομακρύνουμε υπολείμματα βιοντίζελ και ρινίσματα μετάλλου από τυχόν φθορά της αντλίας.

Φυσάμε όλες τις σωληνώσεις του κυκλώματος με καθαριστικό το οποίο τοποθετούμε σε ένα δοχείο πλύσης πιστολιού.

Αλλάζουμε φίλτρο καυσίμου.

Αν στο ρεζερβουάρ ή στο παλιό φίλτρο καυσίμου βρεθούν ρινίσματα μετάλλου, τότε προτείνεται η αντικατάσταση και της αντλίας ώστε να μην καταστραφούν τα καινούρια μπεκ.

Πριν τοποθετήσουμε τα μπεκ κάνουμε καθάρισμα για δεύτερη φορά και εν συνεχεία αφού τοποθετήσουμε ρεζερβουάρ και σωληνώσεις που έχουν καθαριστεί σχολαστικά καθαρίζουμε τις έδρες από το κεφαλάρι, τοποθετούμε καινούριες ροδέλες στα μπεκ, κρατάμε τους σειριακούς από κάθε μπεκ ώστε να μπορούμε να μπορούμε να τα αντιστοιχήσουμε σε κάθε κύλινδρο με τη διαδικασία κωδικοποίησης (απαιτείται διαγνωστική συσκευή) και τέλος τοποθετούμε τα μπεκ.

Όλες οι παραπάνω εργασίες πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένο συνεργείο σε συστήματα ψεκασμού πετρελαίου.

 

 

Αντλία υψηλής πίεσης Commonrail (τρόμπα πετρελαίου ή πόμπα πετρελαίου)

 

Ο μέσος όρος ζωής μιας αντλίας είναι 150.000 - 200.000 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα, η αντλία μπορεί να είναι λειτουργική, αλλά το σύνηθες φαινόμενο σε ορισμένους τύπους αντλιών είναι να παράγει ρινίσματα μετάλλου και να τα τροφοδοτεί μαζί με το καύσιμο στα μπεκ και σε άλλους τύπους αντλιών να παράγει μειωμένη απόδοση με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία του κινητήρα. Αυτό οφείλεται σε φθορά που προκαλείται στα κινητά μέρη στο εσωτερικό της αντλίας από την δράση του πετρελαίου, οπότε τροφοδοτεί στα μπεκ ρινίσματα μετάλλου μαζί με το καύσιμο, πράγμα που θα οδηγήσει σε βλάβη τους σε πολύ σύντομο διάστημα.

Για το λόγο αυτό, συνιστούμε προληπτική αντικατάσταση της αντλίας στα 200.000 χιλιόμετρα λειτουργίας.  

 

 

Τουρμπίνα

 

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο ζωής μιας τουρμπίνας είναι:

 

  • Φίλτρο αέρα

Συνίσταται η αλλαγή στον χρόνο που προτείνει ο κατασκευαστής ώστε να διασφαλιστεί η επιμήκυνση του χρόνου ζωής της τουρμπίνας (ειδικά για αγροτικά - γεωργικά μηχανήματα προτείνεται η συχνότερη αλλαγή λόγω επιπρόσθετης επιβάρυνσης από το περιβάλλον χρήσης)

 

  • Φίλτρο λαδιού

Συνίσταται η αλλαγή στον χρόνο που προτείνει ο κατασκευαστής για να διασφαλιστεί επαρκής λίπανση

 

  • Ρευστότητα λιπαντικού

Να χρησιμοποιείται το λιπαντικό με το κατάλληλο ιξώδες για κάθε εποχή για να διασφαλιστεί επαρκής λίπανση

 

  • Εξάτμιση - Καταλύτης - Φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF)

Να μην είναι βουλωμένο γενικώς το σύστημα εξαγωγής

 

  • Αντλία λαδιού και κάρτερ

Καθάρισμα του κάρτερ κάθε 100.000 χλμ και πλύσιμο του χώρου λίπανσης με ειδικό υγρό - αντικατάσταση της αντλίας λαδιού και σωλήνα εισαγωγής λαδιού της τουρμπίνας

 

  • Προσοχή!

Σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας καλό είναι, κατά την εκκίνηση, να λειτουργεί ο κινητήρας λίγα λεπτά σε χαμηλές στροφές πριν την κανονική χρήση, ώστε το λάδι να αναπτύξει την θερμοκρασία που πρέπει και να διασφαλιστεί η σωστή λίπανση της τουρμπίνας.

Αν διαπιστωθεί παρουσία νερού στο λάδι (κάτι που πιθανότατα οφείλεται σε καμμένη φλάντζα), αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της διάρκειας ζωής ή και βλάβη της τουρμπίνας λόγω κακής λίπανσης.

 

 

Βλάβες, αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης

 

Οι βλάβες που μπορούν να παρουσιαστούν στο turbo προέρχονται κατά κύριο λόγο από την κακή συντήρηση και λειτουργία του και αυτά είναι τα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε.

Μια βλάβη στο τούρμπο εντοπίζεται κυρίως ακουστικά, καθώς το "μούγκρισμα" της μηχανής αλλάζει. Ένας ήχος διαφορετικός απ' αυτόν που έχει συνηθίσει το αυτί μας, πρέπει να μας ανησυχήσει. Οι πιθανές βλάβες που μπορεί να παρουσιαστούν είναι:

 

1. Φραγμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, δηλαδή μειωμένη ή φραγμένη διατομή των σωληνώσεων από ακαθαρσίες.


2. Ο συμπιεστής δεν λειτουργεί. Σε αυτή τη περίπτωση χρειάζεται λεπτομερής έλεγχος για να αντιμετωπιστεί η αιτία. Ελέγχουμε τους κυλίνδρους και τα συστήματα εισαγωγής & εξαγωγής για τυχόν σκουπίδια.


3. Κατεστραμμένη τουρμπίνα. Η βλάβη αυτή προκαλείται από σκουπιδάκια που προέρχονται από τους κυλίνδρους ή την εξαγωγή. Ελέγχουμε ολόκληρο το σύστημα και καθαρίζουμε την εξάτμιση.


4. Φθορά των κουζινέτων τουρμπίνας. Είναι μια σοβαρή βλάβη, η οποία εντοπίζεται εύκολα από την αλλαγή του ήχου της μηχανής. Αν η φθορά των κουζινέτων είναι μεγάλη, υπάρχει κίνδυνος τριβής του κομπρεσέρ (cartridge) στο κάλυμμά του, το οποίο με τη σειρά του οπωσδήποτε θα παρασύρει τρίμματα αλουμινίου μέσα στους κυλίνδρους. Βασική αιτία της φθοράς των κουζινέτων του τούρμπο είναι η έλλειψη σωστής λίπανσης, που οφείλεται ή στη χαμηλή πίεση λαδιού ή σε φράξιμο σωλήνων του λαδιού ή σε λάδι κακής ποιότητας.

 

Η ποσότητα και η πίεση του αέρα στη μηχανή θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Η πτώση της πίεσης του αέρα μπορεί να οφείλεται σε βρώμικο ή φθαρμένο συμπιεστή, σε χαλασμένη τουρμπίνα, σε διαρροή στο σύστημα εισαγωγής ή εξαγωγής ή σε ανεπαρκή καύσιμα. Αντίθετα, η αυξημένη πίεση αέρα μπορεί να οφείλεται σε υπερβολικά πολλά καύσιμα ή σε χαλασμένο σύστημα ψεκασμού. Στις παραπάνω περιπτώσεις ελέγχουμε την αντλία ψεκασμού, τα μπεκ και την βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίου. Αν δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα ψεκασμού, ελέγχουμε ολόκληρο το τούρμπο.

 

Λάδια μέσα στο κύκλωμα του turbo

 

Σε περίπτωση που έχουμε λάδια στο κύκλωμα του turbo και τραβώντας το σωληνάκι των αναθυμιάσεων παρατηρούμε αναθυμιάσεις, τότε χρειάζεται επισκευή ο κινητήρας. Πιθανές αιτίες βλάβης: κολλημένα ελατήρια, βαλβίδες, ωστήρια ή φαγωμένοι κύλινδροι οβάλ. Άν υπάρχει μεγάλη διαφορά συμπίεσης μεταξύ των κυλίνδρων, τότε είναι πιθανό να έχει τρύπα στο πιστόνι του κυλίνδρου με τη χαμηλότερη συμπίεση.

 

Σε περίπτωση που έχουμε λάδια στο κύκλωμα του turbo και τραβώντας το σωληνάκι των αναθυμιάσεων δεν παρατηρούμε αναθυμιάσεις, τότε ο κινητήρας έχει κατεστραμμένα τσιμουχάκια και καίει λάδια. Τα λάδια εισέρχονται μέσα στο θάλαμο καύσης μαζί με το καύσιμο και εν συνεχεία η βαλβίδα EGR, που ανακυκλώνει τα καυσαέρια, εφ'όσον είναι καμμένα τα τσιμουχάκια, όταν “βλέπει” λάδι στον θάλαμο καύσης το πάει μαζί με τα καυσαέρια στη πολλαπλή εισαγωγής και κατ' επέκταση μέσα στο κύκλωμα του turbo. Απαιτείται επισκευή του άνω μέρους κινητήρα: κεφαλάρι, τσιμουχάκια κλπ.

 

Σε περίπτωση που ο άξονας της τουρμπίνας έχει κενά τότε έχουμε ζημιά από ελλιπή λίπανση, η οποία μπορεί να οφείλεται σε βουλωμένο/μερικώς φραγμένο σωλήνα λαδιού ή βλάβη/μειωμένη απόδοση αντλίας λαδιού.

 

Σε περίπτωση που παρατηρούμε και νερό μαζί με λάδι στο κύκλωμα turbo αυτό οφείλεται σε καμμένη φλάντζα κινητήρα.

 

Όλες οι παραπάνω βλάβες μπορούν να οδηγήσουν στην καταστροφή μιας καινούριας τουρμπίνας ακόμα και μετά από σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας.

 

Σε κάθε μια από τις προηγούμενες περιπτώσεις θέλει “άνοιγμα” ο κινητήρας για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια, αλλά και για την αποκατάσταση της βλάβης, οπότε απαιτείται η συμβολή εξειδικευμένου μηχανικού για το λύσιμο του κινητήρα και ρεκτιφιέ κινητήρων για την επισκευή. 

 

 

Οι κυριότερες βλάβες των τουρμπινών και οι αιτίες τους

 

 

 

Φίλτρο Μικροσωματιδίων (DPF)

 

Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές γίνεται σταδιακά όλο και πιο αυστηρή όσον αφορά το επίπεδο των εκπομπών που επιτρέπεται να εκπέμπουν τα οχήματα. Το καύσιμο ντίζελ, όταν καίγεται, εκπέμπει μια σειρά καυσαερίων, συμπεριλαμβανομένων και των μικρο-σωματίδιων, ή αλλιώς τα σωματίδια που ήταν συχνά ορατά σε παλαιότερα οχήματα ντίζελ ως μαύρος καπνός από την εξάτμιση.

 

Όλοι οι νέοι κινητήρες diesel απαιτούν τώρα την προσθήκη ενός φίλτρου σωματιδίων ντίζελ στο σύστημα εξάτμισης για να συμμορφωθούν με την νομοθεσία περί εκπομπών.

 

Ένα φίλτρο σωματιδίων ντίζελ, ή DPF (Diesel Particulate Filter) , έχει μια λειτουργία παρόμοια με εκείνη του καταλυτικού μετατροπέα που προσαρμόζεται στα περισσότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια συσκευή που έχει σχεδιαστεί για να συγκρατεί τα αιωρούμενα σωματίδια ντίζελ ή αιθάλης από τα καυσαέρια των πετρελαιοκινητήρων. Το συγκεκριμένο φίλτρο μπορεί να συγκρατήσει τους διερχόμενους ρύπους σε ποσοστό από 85% έως και 100%.

 

Πώς λειτουργεί;

Το DPF μοιάζει με ένα παραδοσιακό σιλανσιέ της εξάτμισης, αλλά είναι τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα. Μέσα έχει σύνθετη κεραμική κυψελωτή δομή και έχει σχεδιαστεί για να φιλτράρει τα καυσαέρια. 'Οπως τα καυσαέρια διέρχονται υπό πίεση μεταξύ των καναλιών του DPF, τα σωματίδια εναποτίθεται στα τοιχώματα, μειώνοντας έτσι την ποσότητα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

 

Κάθε φίλτρο έχει μια πεπερασμένη χωρητικότητα, έτσι τα φίλτρα σωματιδίων ντίζελ θα πρέπει να καθαρίζονται για να μην φράξουν. Αυτό είναι το πιο σημαντικό, και μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα λόγω της υπερβολικής πίεσης στην εξάτμιση. Όταν το DPF γεμίσει, με περίπου 80% του φορτίου, καθαρίζει αυτόματα ξεκινώντας μια διαδικασία που ονομάζεται αναγέννηση.

 

Υπάρχουν δύο κύκλοι αναγέννησης, η παθητική και η ενεργητική.

 

Στον παθητικό κύκλο αναγέννησης θα πρέπει το αυτοκίνητο να κινηθεί για 20 λεπτά τουλάχιστον σε αυτοκινητόδρομο με στροφές κινητήρα μεγαλύτερες των 2.000 rpm και αυτό για να αυξηθεί η θερμοκρασία στο φίλτρο ώστε να κάψει τα σωματίδια. Αυτό φυσικά δεν το αντιλαμβάνεται ο οδηγός αλλά θα πρέπει να έχει υπόψη του να μην οδηγεί συνέχεια σε αστικό περιβάλλον γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να κάνει αναγέννηση ο κινητήρας στο φίλτρο.

 

Πως όμως καταλαβαίνει ο ECU ότι γέμισε το φίλτρο και θα πρέπει να γίνει αναγέννηση; Υπάρχει ένας αισθητήρας ο οποίος διαβάζει την διαφορά πίεσης στην είσοδο και έξοδο του φίλτρου και ενημερώνει τον εγκέφαλο σχετικά.

 

Η περίπτωση της ενεργητικής αναγέννησης έχει να κάνει με έναν επιπλέον ψεκασμό μικρής ποσότητας πετρελαίου. Η ποσότητα αυτή ψεκάζεται όταν οι βαλβίδες εξαγωγής είναι ανοικτές για να φύγει αυτή η ποσότητα άκαυστη και να καεί στο φίλτρο DPF και να αυξηθεί η θερμοκρασία στο σημείο αυτό. Αυτή λοιπόν η θερμοκρασία είναι ικανή να διασπάσει τα μικροσωματίδια και να φέρει το φίλτρο στην αρχική του κατάσταση. Αυτό λοιπόν που ζητάμε να υπάρχει στην περίπτωση που το φίλτρο γεμίσει είναι να έχουμε αυξημένη θερμοκρασία στο φίλτρο για να διασπαστούν τα μικροσωματίδια.

 

Ωστόσο, αυτό δεν λειτουργεί πάντα, ειδικά αν δεν προλάβει να ολοκληρωθεί η φάση της αναγέννησης. Σε αυτή την περίπτωση μέσω της βαλβίδας EGR μέρος της επιπλέον ποσότητας καυσίμου περνάει στο κάρτερ, μολύνοντας το λιπαντικό λάδι με αποτέλεσμα καταστροφή των κυλίνδρων από ελλιπή λίπανση. Επίσης, λόγω αύξησης της στάθμης λαδιού στο κάρτερ πολλές φορές μπορεί να προκληθεί υπερστροφή του κινητήρα, δηλαδή ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί σε υψηλές στροφές ακόμα και αν σβήσουμε την μηχανή, λόγω καύσης του λιπαντικού μαζί με το καύσιμο που έχει περάσει από την εισαγωγή με αποτέλεσμα να τρυπήσει κάποιο πιστόνι και να καταστρέψει ακόμα και τα καινούρια μπεκ από την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του θαλάμου καύσης.

 

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να ακολουθούνται οι οδηγίες του κατασκευαστή για το κάθε όχημα.

Τα ακόλουθα βίντεο περιγράφουν τον τρόπο λειτουργίας ενός συστήματος τροφοδοσίας Common Rail και του τουρμπο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ήχος κατεστραμμένης τουρμπίνας και εμφάνιση μπλε καπνού: